Foreslår forbud mot all scooterbruk

Dette forumet er stengt, du kan ikke starte nye, svare på eller endre temaer Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar scooternorge.no Forum Hovedsiden | Nytt lovforslag Gå til side Forrige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 20, 21, 22  Neste   Side 10 av 22

Fre Sep 28, 2007 21:37 InnleggTittel:
JayTe

Ble Medlem: 15 Nov 2006

Svar med Sitat

pusikatta skrev:
leste innlegget ditt i fremover her i narvik!! jævlig bra stå på!!!

Har det stått der også??? Viste jeg ikke....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Søn Sep 30, 2007 14:07 InnleggTittel:
El Gringo

Ble Medlem: 16 Mar 2007

Svar med Sitat

pusikatta skrev:

Den gikk jeg glipp av.
Hvilken dato ?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post

Søn Sep 30, 2007 14:15 InnleggTittel:
Alticity

Ble Medlem: 25 Nov 2006

Svar med Sitat

Men hva sjer med brukt markedet hvis den nye loven blir innført da?
Fullstendig krakk?
Mange som kommer til å selge scooter da,, prisene vill jom synke til bunns?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Søn Sep 30, 2007 15:00 InnleggTittel:
stein

Ble Medlem: 02 Apr 2007

Svar med Sitat

Alticity skrev:
Fullstendig krakk?
blir jo ikke forhandlere igjen i norge til å ta seg av politi, + div andre brukere, tror ikke de har tenkt så langt. kem som gidd å forhandle scootere når det ikke selges noe nesten hmmjaja
Til Toppen

Søn Sep 30, 2007 15:01 InnleggTittel:
Alticity

Svar med Sitat

ja,, dette kan umulig gå gjennom!
Til Toppen

Søn Sep 30, 2007 18:39 InnleggTittel:
pusikatta

Ble Medlem: 22 Nov 2006

Svar med Sitat

El Gringo skrev:
pusikatta skrev:

Den gikk jeg glipp av.
Hvilken dato ?

Litt usikker, var en gang i forrige uke.... ordet fritt....
SkI-dOO Summit 600 "01
Volvo 740 91"
BmW 320i 96"
"They say JUMP, you say how high"
"My motto, fuck lotto, i get the seven digits from your mother for a dollar tomorrow"
Til Toppen

Ons Okt 03, 2007 18:04 InnleggTittel: Det blir bare værre og værre.
bjorn

Ble Medlem: 07 Feb 2007

Svar med Sitat

Nå skal det bli forbudt med kiting i fjellet i sørnorge for det skremmer reinen. Så først bort med snøskutere, så kiting- det neste blir vel at en må søke om dispans for å få gå ut. Jeg lurer på hvordan det vil gå med Røde Kors uten snøskutere? Er selv medlem men får jeg ikke kjøre snøskuter så tenker ikke jeg å beholde skuteren bare for Røde Kors sin del. Om Finmark og Troms får sin egen lov så får vi håpe alle søringer drar dit og går seg bort. Det er jo egentlig en gaske typisk politikerlov.
Ingen konsekvensanalyse,bare kjøre på med sitt idiotforslag.
Kjøre snøskuter-nei, bygge palasshytter med strøm,vann,kloakk,brøya veg i fjellet for Oslofolk og rikinger-ja. Værden er opp ned.
Til Toppen

Ons Okt 03, 2007 19:43 InnleggTittel:
trymiak

Ble Medlem: 10 Jan 2007

Svar med Sitat

Jeg skjønner ikke tankegangen til disse folka som skal forby all fritidsaktivitet for folk som bor i bygdenorge.
For det første, dyr blir i like stor grad påvirket av skigåere, turgåere o.l som av snøscooter, kiting og andre fritidssyssler som byråkratene ikke driver med selv.
Men det er vel "visuell støy" å drive med kiting også????

Hvorfor skal det alltid være slik at disse som sitter på sine kontorstoler, med eksamener i hytt å gevær som skal bestemme over oss "vanlige" folk. Skal ikke dette liksom være et fritt land? Det ligner mer og mer på et fengsel spør du meg. Hvis man ikke skal få lov til å utøve sine egne interesser og hobbyer bare fordi man bor på bygda/fjellet, er det vel trygt å si at det begynner å nærme seg hykleri?
Jeg vet ihvertfall en ting som er sikkert, og det er de kommer aldri til å få slutt på scooterkjøringa med dette lovforslaget. Om det blir totalforbud på alt som heter snøscooterkjøring kommer det til å bli "texas".
For da spiller det ingen rolle hvor man kjører, det er jo like ulovlig uansett. Nå tenker ihvertfall folk slik at det er dumt å kjøre ulovlig når de har lovlige løyper. Derfor burde man få et løypenett i de kommuner som dette er aktuellt!

Det blir jo gjentatt til det kjedsomme, men hvorfor skal folk som bor ved kysten ha fordelen av å få lov til å kjøre båt når vi ikke får lov til å kjøre snøscooter?
En annen ting, mange av de som bor ved sjøen bruker jo motorbåt til å komme seg ut og fiske. Jeg er kanskje sneversynt akkurat når jeg sier dette, men det ligner jo på noe som er strengt forbudt i skogen/fjellet. Nemlig motorisert jakt/fangst.
Allerede ved dette begynte kongeriket norge å forskjellsbehandle.
Ja, men fisking er jo en av våre primærnæringer sier du. Og det er sant.
Men hvor stor del av Norges rikdom idag kan vi takke fiskerinæringa for?

En ting er sikkert...det blir svenske av meg om dette forslaget går igjennom!

Ons Okt 03, 2007 20:04 InnleggTittel: Re: Det blir bare værre og værre.
JayTe

Svar med Sitat

bjorn skrev:
Det er jo egentlig en gaske typisk politikerlov.

Det er nettopp det det IKKE er, dette er en byråkratlov. Det finnes overhodet ikke noen politiske koblinger i denne loven. Den eneste politiske koblingen vi kan finne, er at regjeringen i forrige periode, var på nippet til å slippe til fri kjøring på snødekte veier, noe DN mente de måtte utrede mer. Det er den eneste politiske koblingen som finnes.
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 00:00 InnleggTittel:
teerex

Svar med Sitat

pusikatta skrev:
slapp nu av, skjer ingenting, e jo den her debatten vært år..... Wink

Vi har jo riksen uansett da Wink mens krigen pågår.... væpna revolusjon er nok tingen. Hvis vi ikke blir kvitt de rødgrønne om et par år.

There is a replacement for displacement, it's called supercharging Wink
-If I wanted something easy to ride, I'd call your sister Wink Og koffør i herrens navn står detta på engelsk ?
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 00:02 InnleggTittel:
teerex

Svar med Sitat

Alticity skrev:
Fullstendig krakk?

Det blir en panteordning. Du får noen tusenlapper for å kvitte deg med miljøsvineriet Evil or Very Mad

-If I wanted something easy to ride, I'd call your sister Wink Og koffør i herrens navn står detta på engelsk ?
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 15:10 InnleggTittel: Natur og motor
bjorn

Svar med Sitat

Du kan si hva du vil fra Natur og Motor, men å påstå at det ikke er noe politik i dette er rent tøv. DN har ingen makt til å iverksette en lovendring, de kan bare komme med forslag. Det skal behandles i storting og regjering. Men disse ynkrygga politikerne skuler seg bak DN når et de skal vedta et lovforslag som er upopulert. Viss det ikke er politik i dette hvorfor ble da forslaget lagt ut til til kommunene for synspunkter? Alt som har med byråkrati å gjøre er politik. Alt fra momsen du betaler for å bruke PC til avgiften for å fiske i et ørretvann. Så les på litt mere før du prater bambus.
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 15:36 InnleggTittel: Natur og Motor v/Jay Te.
bjorn

Svar med Sitat

Hvor står Natur og Motor politisk. det virker som dere jobber mot skuterbruk ? Er dere mot samme ordning som Sverige har? I så fall lurer jeg på hvorfor ikke Natur og Motor er aktiv når det gjelder verning av områder som nå brukes til hytter for overklassen. der jeg bor var det for 20 år siden ett fredelig fjellområde med dyr og en kunne hjøre skuter uten problemer. I dag er hele fjellet et anleggsområde med hjullastere,lastbiler og gravemaskiner. Og slik kommer det til å være i 20 år til med alle de hytter som skal bygges. Jeg kan garantere att det er mere forurensing og bråk i fjellet her i dag en det var før. Og alle hytter skal ha tilkjørt ved,mat og egen transport. Men det virker som det er helt i orden for Natur og Motor å bruke fjellet og vidda til rikinger som skal på hytta bare kjøreren har et papir på at han transportere noe. Men at ungdommen kan få kjøre skuter under ordnede forhold i oppmekete traseer er dere i mot. PS: Nå går det bra og bruke dieselanlegg for å produsere strøm til snøkanoner, men det forurenser og bråker jo ikke,eller?
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 16:22 InnleggTittel:
summmit600

Ble Medlem: 03 Jan 2007

Svar med Sitat

jaa, no nærme fristen seg å æ må sei at æ har goooo tru på at den blir utsatt æ før min del.. Rolling Eyes

Ski-Doo Summit 700 - Gjort alt for mye med.
BMW 320i 24V - Annlegg + litt småting.

eX: Wannwetti Cheyenne!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Tor Okt 04, 2007 16:55 InnleggTittel: Re: Natur og motor
JayTe

Svar med Sitat

bjorn skrev:
Du kan si hva du vil fra Natur og Motor, men å påstå at det ikke er noe politik i dette er rent tøv. DN har ingen makt til å iverksette en lovendring, de kan bare komme med forslag. Det skal behandles i storting og regjering. Men disse ynkrygga politikerne skuler seg bak DN når et de skal vedta et lovforslag som er upopulert. Viss det ikke er politik i dette hvorfor ble da forslaget lagt ut til til kommunene for synspunkter? Alt som har med byråkrati å gjøre er politik. Alt fra momsen du betaler for å bruke PC til avgiften for å fiske i et ørretvann. Så les på litt mere før du prater bambus.

Du sier det jo selv der. Dette er et lovforslag fra DN uten politisk innblanding forøvrig. Den politiske behandlingen kommer i etterkant. Vi har letet med lykt og lupe etter en politisk kobling inn mot dette lovforslaget fra DN, uten å finne noe annet enn det som står på våre hjemmesider. Hvis du sitter på annen informasjon, synes jeg du bør legge det frem.

John Tore
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 16:56 InnleggTittel:
Viking

Ble Medlem: 24 Jan 2007

Svar med Sitat

Når er egentleg høringsfristen?

Tor Okt 04, 2007 17:10 InnleggTittel: Re: Natur og Motor v/Jay Te.
JayTe

Svar med Sitat

bjorn skrev:
Hvor står Natur og Motor politisk. det virker som dere jobber mot skuterbruk ? Er dere mot samme ordning som Sverige har? I så fall lurer jeg på hvorfor ikke Natur og Motor er aktiv når det gjelder verning av områder som nå brukes til hytter for overklassen. der jeg bor var det for 20 år siden ett fredelig fjellområde med dyr og en kunne hjøre skuter uten problemer. I dag er hele fjellet et anleggsområde med hjullastere,lastbiler og gravemaskiner. Og slik kommer det til å være i 20 år til med alle de hytter som skal bygges. Jeg kan garantere att det er mere forurensing og bråk i fjellet her i dag en det var før. Og alle hytter skal ha tilkjørt ved,mat og egen transport. Men det virker som det er helt i orden for Natur og Motor å bruke fjellet og vidda til rikinger som skal på hytta bare kjøreren har et papir på at han transportere noe. Men at ungdommen kan få kjøre skuter under ordnede forhold i oppmekete traseer er dere i mot. PS: Nå går det bra og bruke dieselanlegg for å produsere strøm til snøkanoner, men det forurenser og bråker jo ikke,eller?

Vi er en politisk uavhengig organisasjon, vi jobber på tvers av politiske partier. Vi har en god dialog med de fleste av partiene på Stortinget.

Hvordan kan du si at vi jobber mot snøscooterbruk? Det står å lese på våre hjemmesider at vi skal "Jobbe for å gi kommunene hjemmel gjennom plan- og byggningsloven til selv å velge om de vil ha rekreasjonskjøring i egne løyper." Dette er å jobbe for snøscooterkjøring i ordnede former. Hvor du tar det andre fra, skjønner jeg ikke.

Les forøvrig våre 5 hovedpunkter på hva vi skal jobbe for:

http://www.naturogmotor.no/hvavivil.html

John Tore
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 17:11 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

Viking skrev:
Når er egentleg høringsfristen?

15. oktober
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 17:13 InnleggTittel: Natur og Motor
bjorn

Svar med Sitat

Jeg beklager mitt noe syrlige inlegg. Jeg har nå gått gjennom alle Natur og Motor`s inlegg og deres hjemmeside og er stort sett enig med dere.
Jeg har ingen handfaste bevis på politisk styring, men det er ingen tvil om att det er mange representanter i kommunestyrene runt om kring som jubler. Den kommunen jeg bor i er det hele bare en bisak. Og den kommunen som jeg er fra i N-t i Namdalen er den knapt på dagsorden.
Beklager viss du tok deg ner av mitt inlegg. Jeg ønsker dere lykke til, det er jo enda ett år til lovforslaget skal behandles.
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 17:29 InnleggTittel: Lovforslag
bjorn

Svar med Sitat

Kommunestyret i Vang i Valdres går i mot lovforslaget i sitt komunestyremøte. De vil selv utarbeide forslag til motoferdsel i utmark og er positiv til kjøring med snøskuter i bestemte traseer. De påpeker også at leiekjøring for hantverkere vil bety mere bråk og utslipp en dagens ordning. Leiekjøreren må kjøre hantverkeren til jobben for så å retunere, så kjøre tilbake for å hente hantverkeren når jobben er gjort. Altså to turer i steden for en. De påpeker også att stølsveier kan kjøres med bil på sommeren men ikke med snøskuter på vinteren noe som ikke henger i hop. Så da har i alle fall en komune gått mot DN`s forslag. Håper flere følger samme linje.Altikkelen står i dagens Valdres avis
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 18:32 InnleggTittel:
EdgePower
Moderator

Ble Medlem: 25 Feb 2007

Svar med Sitat

Kommunestyret i Porsanger kommune gikk også i mot lovforslaget i sitt kommunestyremøte Smile

Hørte no om at Jens Stoltenberg hadde vært her oppe en påske hos Egil Oli (ny sametingspresident) og han sa at han hadde opplevde Finnmark på sitt beste eller no, hvor scootertur inn på vidda ble nevnt..

Ski-doo Mxz 600 XRS 2007
Masse utstyr Smile

X:
- Ski-doo Summit 550f 2005
- Polaris edge 340 2004

"- If you have to be somewhere Monday morning, shouldn´t you be thinking about a Tekvest?"
Til Toppen

Tor Okt 04, 2007 22:41 InnleggTittel:
Alticity

Svar med Sitat

Hvis forslaget blir godtatt, når trer det da inn i kraft?
Til Toppen

Fre Okt 05, 2007 07:12 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

Ikke godt å si, men fra 01.01.09 kan være rimelig å anta. Men kommunene vil da få en overgangsperiode på et par år, altså fra 01.01.11.
Til Toppen

Søn Okt 07, 2007 17:06 InnleggTittel:
n-duro550f

Ble Medlem: 11 Des 2006

Svar med Sitat

Hvordan er stemninga i regjeringa i forhold til forslaget?
Til Toppen

Søn Okt 07, 2007 17:47 InnleggTittel:
teerex

Svar med Sitat

Kristin Halvorsen & Co er nok helt i ekstase kan man tenke seg Evil or Very Mad
Heldigvis er SV i sterk tilbakegang Laughing

SP er nok mere på vårt parti, mens AP er vel ganske splittet og delt.

I 2009 er muligheten tilstede for en borgerlig regjering ledet av Frp. Da har vi atter sjansen Wink

Til Toppen

Man Okt 08, 2007 07:15 InnleggTittel:
andreas83

Ble Medlem: 22 Jul 2007

Svar med Sitat

DN er tydligvis ganske pengesterke også, i følge villmarksliv fikk de 10 nye millioner til "konfliktdempende" tiltak i rovdyrforvaltning... Dermed har de 58 mill. til disp... Sad Tipper noen av pengene blir brukt til lobbyvirksomhet mot oss nå...

X ST 600
Til Toppen

Man Okt 08, 2007 21:21 InnleggTittel:
kaillen

Ble Medlem: 11 Jan 2007

Svar med Sitat

Kryss fingrene for at loven ikke blir vedtatt. Hvis det i tilfelle skjer, er det bare å levere inn skiltene til scooteren, for deretter å gi full gass, dit du selv vil kjøre. Laughing Jeg tør påstå at de fleste her vil se på dette som et frislepp på løypekjøring, dvs at den enkelte kjører dit han vil. Tipper politi og myndigheter ikke har tatt høyde for dette. Deler og nye scootere får vi alltids tak i, for scooterne trenger ikke å være registrert her i landet.De fleste vil kjøre ulovlig uansett, for scooterne vil bli vanskelig å selge, så hvorfor ikke bruke dem. Idea
Til Toppen

Man Okt 08, 2007 21:28 InnleggTittel:
obr

Svar med Sitat

Hvorfor bare krysse fingrene? Hvorfor ikke GJØRE noe for å forhindre dette? Vi i Natur OG Motor TRENGER alle dere som medlemmer for å vise at vi står sammen. Vi jobber på SPRENG for å gå imot dette forslaget, men kan ikke love at vi klarer noe uten deres hjelp. Jeg vil IKKE være den som sitter på gjerdet å venter. Tenk hvor mye dere kommer til å angre om noen år dersom denne loven blir vedtatt og dere innerst inne VET at dere kunne gjort UENDELIG mye mer for å forhindre dette?

Scooterfolk, vi må stå SAMMEN mot DN. Sammen er vi sterke. Hver for oss kan vi sitte på hver vårt nes å syte, uten at det hjelper en DRITT. Kom igjen. Hjelp oss og dra lasset.

Ole Bull Romsdal
Alta, Finnmark
Nestleder, Natur OG Motor

HS Performance - Alt av performance deler
TK Motor - Norges beste Yamaha forhandler
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Man Okt 08, 2007 21:37 InnleggTittel:
kaillen

Ble Medlem: 11 Jan 2007

Svar med Sitat

Dette var litt tankespinn fra min side. Jeg sitter IKKE på gjerdet å venter på at loven skal slå meg ihjel.Har meld meg inn i N&M. Har gitt min støtte der jeg har kunnet bidra, men i værste fall kan loven bli vedtatt. Skal DU selge scooteren eller bruke den.Uansett vil de fleste tape penger på dette. Jeg håper jo at regjeringen og DN skal besinne seg å se galskapen i det hele. Hele saken gjør meg ganske forbannet. Pr idag er det kun på scooter jeg kan komme meg til fjells, så jeg gleder meg til den kan taes i bruk.
Til Toppen

Man Okt 08, 2007 22:05 InnleggTittel:
teerex

Svar med Sitat

Det va en sur kar fra DN på NRK i kveld og sa noen tøvete ord i skutersaken i forbindelse med underskriftskampanjen mot lovforslaget. Både i Nordnytt eller Tromsnytt eller ka det nu e slags snytt. og på riksnyheitane.
Ingenting av det han sa ga noe som helst mening. Det virka ikke som fyren hadde no liv i det hele tatt Laughing

Til Toppen

Dette forumet er stengt, du kan ikke starte nye, svare på eller endre temaer Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar scooternorge.no Forum Hovedsiden | Nytt lovforslag
Vis Forrige Tema
Vis Neste Tema
Vis Innlegg fra:   

Du kan starte nye temaer i dette forumet
Du kan svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet