| Tir Nov 04, 2008 21:25 |
Tittel: |
El Gringo

Ble Medlem: 16 Mar 2007 Innlegg: 116 Bosted: Narvik
|
|
|
|
| lite skrev: | Takker for svaret.
Melder meg ut/tar nå avstand fra samtlige av disse organisasjonene.
Blir også medlem av naturogmotor snart |
Husk å skrive begrunnelsen for at du velger å melde deg ut.
Det er viktig at de forstår at vi ikke er fornøyde med det f.eks. NJFF foretar seg i bl.a. denne saken.
Velkommen skal du være i Natur og Motor.
Spre det glade budskap til venner og bekjente.
For å være tilstrekkelig slagkraftige overfor de som vil scooterfolket til livs, er det viktig med en medlemsmasse i ryggen. _________________ Renegade 800X
GTX 550f |
|
| Til Toppen |
|
| Ons Nov 05, 2008 16:36 |
kaillen
Ble Medlem: 11 Jan 2007 Innlegg: 18 Bosted: Nordreisa
|
|
|
|
JayTe:
Vi forstår det sånn at regjeringen har vært usikker på hva de skal gjøre, sende det tilbake til DN, forkaste hele saken, eller lage sitt eget forslag.
Jeg personlig tror de har en agenda angående motorferdsel. Spesielt hvis de har gitte organisasjoner, som står med pistolløpet stukket bak øra på regjeringen. Har det vært å drive inn skatt eller få inn mere avgift, så har dette skedd over natta. Det er for dårlig av de som styrer å undergrave en så viktig sak for oss. Hvis de er så usikker og tafatt, så må de overlate styringen til de som kan bekle den. |
|
| Til Toppen |
|
| Ons Nov 05, 2008 21:40 |
JayTe

Ble Medlem: 15 Nov 2006 Innlegg: 585 Bosted: Meldal
|
|
|
|
| kaillen skrev: |
Jeg personlig tror de har en agenda angående motorferdsel. Spesielt hvis de har gitte organisasjoner, som står med pistolløpet stukket bak øra på regjeringen. Har det vært å drive inn skatt eller få inn mere avgift, så har dette skedd over natta. Det er for dårlig av de som styrer å undergrave en så viktig sak for oss. Hvis de er så usikker og tafatt, så må de overlate styringen til de som kan bekle den. |
Hvis det er noen som har en politisk agenda her, må det være SV. De var som eneste parti, det partiet som støttet DN`s forslag ved fremleggelsen. Og de er i fryktelig mindretall på Stortinget. En representant for et annet regjeringsparti har sagt at dette forslaget ikke har en snøballs sjangse i helvete til å bli vedtatt. Dette viser hvor uenig regjeringspartiene er i denne saken, og jeg er derfor ikke helt sikker på at dette blir avgjort av den sittende regjering. _________________ Perhaps my wife wears the pants in my family, but atleast I'm the one who get's to take them of every night...
In charge, www.naturogmotor.no
Ski-doo Summit 600 ETEC |
|
| Til Toppen |
|
| Søn Nov 16, 2008 17:34 |
Tittel: Lovforslag |
broom
Ble Medlem: 21 Aug 2007 Innlegg: 24 Bosted: Alta
|
|
|
|
Det kan virke som om det er litt rasling med sablene nå. Naturvernforbundet prøver å legge press på sentrale politikere og i et av deres tidsskrift står det å lese at loven kan bli presentert for Stortinget like før eller like etter jul iår. Riktignok er det Inga-Marte fra SV som sier det, men hun siter i energi og miljøkommitèen....
Ellers sier Ola Borten Moe at Senterpartiet vil tillate nyttekjøring men IKKE fritidskjøring. Det har han ikke sagt tidligere. Da sa han at kommunene skulle få bestemme....
Kanskje på tide å skrive epost til sentrale politikere og spørre hva som foregår? Vi har begynt. se www.motorferdsel.no _________________ For ansvarlig motorferdsel i naturen
Misliker sovjet-metoder, forbud og påbud.
Nyt naturen og ikke let etter spor etter andre.
TRÅ VARSOMT! |
|
| Til Toppen |
|
| Søn Nov 16, 2008 21:38 |
JayTe

|
|
|
|
Vi har tatt affære i forhold til dette, og fått svar fra våre kontakter. Ola sier han er feilsitert, eller mangel på tilleggsinformasjon. Har vært i kontakt med han, og det som kom frem der er at SP vil bruke plan og bygningsloven (PBL) for å lage rekreasjonsløyper. Han sier alt er som før fra SP.
Dette skal også være årsaken til at saken drar ut, at store deler av AP og hele SP vil tillate rekreasjonskjøring gjennom PBL, noe som faller SV tungt for hjertet. _________________ Perhaps my wife wears the pants in my family, but atleast I'm the one who get's to take them of every night...
|
| Til Toppen |
|
| Tir Nov 18, 2008 21:37 |
V8
Ble Medlem: 28 Jan 2007 Innlegg: 24 Bosted: trøndelags fjella
|
|
| Til Toppen |
|
| Tir Nov 18, 2008 22:19 |
JayTe

|
|
|
|
Forbud mot motorferdsel på snødekt innmark, er ikke gjennomførbart. Etter som jeg har forstått, er det stor forståelse for dette også på stortinget. Dette er noe det ikke finnes argumenter for, og fratar grunneier råderett over egen innmark. _________________ Perhaps my wife wears the pants in my family, but atleast I'm the one who get's to take them of every night...
|
| Til Toppen |
|
| Tor Nov 20, 2008 14:19 |
neivelda
Ble Medlem: 25 Des 2006 Innlegg: 24 Bosted: Nordland
|
|
|
|
Tja, si ikke det. Grunneier er jo fratatt mye av råderetten over utmarken sin allerede, der får han ikke kjøre. I tillegg har mange private grunneiere totalt fått fratatt råderetten over egen utmark ved forskjellige former for vern.
Kreftene er sterke og SNO ønsker dette så kampen er nok ikke vunnet enda. _________________ Heldigvis ulovlig og kjøre snøscooter, har en XCR800 til tømmerskogen... |
|
| Til Toppen |
|
| Søn Nov 23, 2008 17:21 |
Bearcat98
Ble Medlem: 11 Feb 2008 Innlegg: 14
|
|
|
|
SNO skal vel ikke mene eller ville noe som helst, de håndhever bare de bestemmelser lovgivende myndigheter koker ihop.
Ser mørkt ut for demokratiets fremtid om dette forslaget går igjennom. All mulig honnør til dere i Natur og motor som kjemper med nebb og klør! |
|
| Til Toppen |
|
| Fre Nov 28, 2008 21:54 |
JayTe

|
|
| Til Toppen |
|
| Søn Nov 30, 2008 20:46 |
Tittel: DN er jau heilt på jordet |
turbo ski-doo

Ble Medlem: 29 Nov 2008 Innlegg: 1 Bosted: i ei hol trestamme
|
|
|
|
hva skal scooter forhandlerene leve av da? sscooter i norge er kommet for å bli _________________ scooter-edvin |
|
| Til Toppen |
|
| Tir Des 02, 2008 01:20 |
Tittel: SV |
r-tech
Ble Medlem: 29 Mar 2007 Innlegg: 151 Bosted: Bardu
|
|
|
|
Det foregår en Hestehandel på stortinget nå....
SV har tapt i mange saker, deriblandt kamp fly saken.....
Så skal ikke SV trekke seg fra regjeringa, må AP gi etter for motor ferdsel loven.
Takk til alle som ikke har stemt FRP
Alt av politikere LYG det ser ut som det er jobben demmers.... _________________ R-tech går på tomgang inntil videre. Jobber med utvikling av egne Billet topper til 2 taktere.
Har fortsatt masse deler på lager, så ta kontakt om det er noe du trenger. 915 64 498. send gjerne en SMS da jeg ikke har tid å svare telefonen hele dagen. |
|
| Til Toppen |
|
| Tir Des 02, 2008 08:46 |
powdersled
Ble Medlem: 01 Jul 2007 Innlegg: 63 Bosted: surnadal
|
|
|
|
| Greit at Frp vil ha motorferdsel, men prøv å sett deg inn i resten av deres program først. Er du en med vanlig lønn og kanskje har barn så tror jeg hverdagen blir langt tøffere med Frp ved makten. Vi må prøve å påvirke de som sitter der nå, med alle midler vi kan. |
|
| Til Toppen |
|
| Tir Des 02, 2008 10:52 |
Tittel: Re: SV |
JayTe

|
|
|
|
| r-tech skrev: | Det foregår en Hestehandel på stortinget nå....
SV har tapt i mange saker, deriblandt kamp fly saken.....
Så skal ikke SV trekke seg fra regjeringa, må AP gi etter for motor ferdsel loven.
Takk til alle som ikke har stemt FRP
Alt av politikere LYG det ser ut som det er jobben demmers.... |
La oss nå ikke trekke forhastede konklusjoner. Også på den andre siden av AP, har SP måtte svelge store kameler, som f.eks Trillemarka. Interne kilder i SV sier at andre miljøsaker er viktigere enn Motorferdselesloven, f.eks naturmangfoldsloven. At behandlingen tar så lang tid, mener vi er et godt tegn for oss. Hadde det vært politisk vilje til å støtte DN`s linje, skulle behandlingen vært ren proforma-behandling og ferdig for lenge siden. _________________ Perhaps my wife wears the pants in my family, but atleast I'm the one who get's to take them of every night...
|
| Til Toppen |
|
| Tir Des 02, 2008 11:37 |
Tittel: Takk |
r-tech
|
|
|
|
Takk
Håpe virkelig du har rett !!!!!!!!!! _________________ R-tech går på tomgang inntil videre. Jobber med utvikling av egne Billet topper til 2 taktere.
Har fortsatt masse deler på lager, så ta kontakt om det er noe du trenger. 915 64 498. send gjerne en SMS da jeg ikke har tid å svare telefonen hele dagen. |
|
| Til Toppen |
|
| Ons Des 10, 2008 02:14 |
goofey

Ble Medlem: 23 Nov 2006 Innlegg: 45
|
|
|
|
Saken er ikke død - selv om det har vært litt stille i det siste.
Sjekk siste nytt på siden til Natur og Motor.
Følg også med i slutten av neste uke. Vi har ting på gang... |
|
| Til Toppen |
|
| Fre Des 12, 2008 09:58 |
Tittel: Rødgrønn strid om snøscooterkjøring |
tomant
Ble Medlem: 18 Apr 2008 Innlegg: 18 Bosted: Beiarn
|
|
|
|
Rødgrønn strid om snøscooterkjøring
Sitat fra Avisa Nordland (an.no) 12.12.08
Oslo (ANB):
Det er intern strid i regjeringen om rekreasjonskjøring med snøscooter skal tillates eller ikke.
Miljøvernminister Erik Solheim (SV) kjemper for et forbud, mens Ap og Sp vil åpne for lokal frihet. Etter det Avisenes Nyhetsbyrå (ANB) kjenner til, ønsker statsminister Jens Stoltenberg å konkludere med det første, kanskje allerede før jul.
– Her må det lokale selvstyret i kommunene få gjelde. Vi kan ikke ha et så rigid opplegg at det i praksis hindrer scootertransport fram til hytta på fjellet, sier Senterpartiets miljøpolitiske talsmann, Erling Sande, til ANB.
– Kommunene må også få en viss mulighet til å opprette rekreasjonsløyper for snøscootere, sier Sp-talsmannen.
Leiekjøring
Direktoratet for naturforvaltning har foreslått et forbud mot rekreasjonskjøring og generell persontransport med snøscooter. Direktoratet mener at leiekjøring skal være hovedregelen for å få fraktet materiell og utstyr fram til hytta på snødekt mark.
Også miljøvernminister Erik Solheim (SV) ønsker å forby snøscooterkjøring som skjer for fornøyelsens skyld. Men han møter altså sterk motstand fra både Ap og Sp. Også internt i SV er det delte meninger om hvor streng loven om motorferdsel i utmark skal være.
Det jobbes med å finne en balansert løsning hvor man på begge sider må fire litt på prinsippene. Ett av kompromissene kan bli at man må søke om å få lov til å bruke snøscooter fram til egen hytte.
Lokal frihet
Arbeiderpartiets stortingsgruppe diskuterte saken tirsdag, og her var det et klart flertall for å gi kommunene større frihet enn det direktoratet har lagt opp til. Etter det ANB kjenner til, mener Ap at kommunene selv skal kunne avgjøre om det skal gis adgang til å regulere faste traseer og områder for snøscooterkjøring. Ap nøyer seg med å anbefale at kommuner med mye snøscootertrafikk bør ha leiekjøring.
Det pekes på at leiekjøring ikke vil fungere i alle de aktuelle kommunene. Her vil det være mer aktuelt å legge ut traseer for snøscooterkjøring til egen hytte. I noen kommuner vil det også være naturlig å satse på rekreasjonsløyper i et svært begrenset antall, mener Ap. Hensikten er å samle snøscooterkjøringen i få og kontrollerte områder.
Store forskjeller
Senterpartiets Eling Sande er mye på linje med Ap i denne saken.
– I noen kommuner med store hyttefelt vil leiekjøring kunne fungere, men i andre kommuner med mer spredt hyttebebyggelse vil en slik ordning vanskelig la seg gjennomføre. Da bør hyttefolket selv kunne få lov å kjøre scooteren langs fastlagte traseer, sier Erling Sande.
– Senterpartiet kan ikke gå for et så strengt opplegg som direktoratet har foreslått. Det strider etter vår mening mot det regjeringspartiene har lovet i Soria Moria-erklæringen, sier Sande.
På den annen side er det bred rødgrønn enighet om at det må innføres et strengt forbud mot kjøring på barmark.
Etter det ANB kjenner til, ønsker ikke Ap å gjøre endringer i reglene for rekreasjonskjøring i snøscooterløypene i Finnmark og Nord-Troms. (ANB) _________________ 2002 RMK 800 144",
1996 ZRT 600 136", |
|
| Til Toppen |
|
| Fre Des 12, 2008 12:42 |
Tittel: Go helg |
r-tech
|
|
|
|
Les saken i siste SN der 4 mann er dømt for ulovlig kjøring.
Det finnes ikke bevis, men dem e dømt. Trudde alle Nazistan va ute av norge i 1945, men begynne å tvile.
Ka det e slags land vi leve i ? Dømt uten bevis ? Saken va også NEKTA anke.
Æi e ikke pessimist av natur (da hadde æi kjørt yamaha) men det ser mørkt ut for skoterns framti i dettan landet.
Go helg _________________ R-tech går på tomgang inntil videre. Jobber med utvikling av egne Billet topper til 2 taktere.
|
| Til Toppen |
|
| Fre Des 12, 2008 12:45 |
Tittel: Re: Go helg |
JayTe

|
|
|
|
| r-tech skrev: | Les saken i siste SN der 4 mann er dømt for ulovlig kjøring.
Det finnes ikke bevis, men dem e dømt. Trudde alle Nazistan va ute av norge i 1945, men begynne å tvile.
Ka det e slags land vi leve i ? Dømt uten bevis ? Saken va også NEKTA anke.
Æi e ikke pessimist av natur (da hadde æi kjørt yamaha) men det ser mørkt ut for skoterns framti i dettan landet.
Go helg |
Jeg har sendt forespørsel til Riksadvokaten og Justisdepartementet angående denne saken. Rettsikkerheten gjelder også for Snøscootereiere.... _________________ Perhaps my wife wears the pants in my family, but atleast I'm the one who get's to take them of every night...
|
| Til Toppen |
|
| Fre Des 12, 2008 17:00 |
Tittel: Bra |
r-tech
|
|
|
|
Æi e veldig spent på svaret...... Det blir vel som med Hamsund etter krigen....
Folk før som har blitt dømt uten bevis i Norge ? Ka dem hadde i Orderud saken ? En sokk ?? _________________ R-tech går på tomgang inntil videre. Jobber med utvikling av egne Billet topper til 2 taktere.
|
| Til Toppen |
|
| Fre Des 12, 2008 17:07 |
El Gringo

|
|
|
|
Det har vært understreket en del ganger nå at det er særdeles viktig at vi holder oss på rett side av loven nå og fremover.
Det siste vi trenger nå, som så mye skal avgjøres, er situasjoner som kan gi oss et dårlig rykte og gi motstanderne rett i sine påstander om oss.
Nå er det ikke bare fysiske hendelser som kan stikke kjepper i hjulene for vår sak, men også hva vi velger å uttale oss om og på hvilken måte.
Jeg vil understreke viktigheten av at vi bruker hodet godt før vi skriver her inne og andre steder der hvemsomhelst kan ha tilgang.
Glem ikke at f.eks. ironi ikke vises på nett og at meldinger som er ironisk ment kan være god mat for våre motstandere (og de er mange).
Ikke vær i tvil om at våre motstandere leser på dette forumet, spesielt i disse tider der så mye skal avgjøres i motorferdselsaken, og de leser det vi skriver slik en viss kar leser Bibelen.
Nå skal ikke jeg forsøke meg som hobbymoderator, men ha dette bak øret når dere skriver innlegg.
Har vi goodwill blant politikerne og befolkningen forøvrig, får vi kanskje regler vi kan leve godt med i fremtiden.
Det skal imidlertid omtrent ingenting til fra en eller noen få som tråkker over streken for å ødelegge vårt gode rykte og ødelegge for alle i all fremtid.
Først tenke, så tenke litt til, så skrive... _________________ Renegade 800X
GTX 550f |
|
| Til Toppen |
|
| Tor Des 18, 2008 09:38 |
goofey

|
|
|
|
Sjekk oppdatering på siden til Natur og Motor.
Vi skal til Stortinget og Miljøverndepartementet i dag.
www.naturogmotor.no |
|
| Til Toppen |
|
| Søn Des 21, 2008 11:37 |
El Gringo

|
|
|
|
Oppfordrer alle til å gå inn på sidene til Natur og Motor www.naturogmotor.no og sette seg inn i hva som har skjedd, skjer og kommer til å skje i saken om forslag til ny lov om motorisert ferdsel i utmark.
Jeg vil samtidig oppfordre flest mulig av dere til å melde dere inn og støtte oss videre (koster bare det samme som en liter totaktsolje), samt at eksisterende medlemmer sprer budskapet og får med flest mulig venner og bekjente.
De kronene er vel anvendte penger, og er vel det nærmeste dere kommer en forsikring mot å bli overkjørt av byråkratiet...
Kampen er slett ikke over, og dere skal vite at de to som var i Oslo for å fronte saken vår, gjør en utrolig viktig jobb for dere alle. _________________ Renegade 800X
GTX 550f |
|
| Til Toppen |
|
| Søn Des 21, 2008 11:42 |
Norway
Ble Medlem: 07 Feb 2008 Innlegg: 79 Bosted: Tromsø
|
|
|
|
Som R-tech er også jeg meget interessert i å høre mere om saken fra siste SN. Va mye der som ikke hang på greip!!
Vitner som ikke ble ført for retten, synes det høres rart ut!? Kan ikke forsvarer også føre vitner??
Som saken bli lagt frem i SN virke det som et klart overtramp så jeg lurer på om alle fakta er presentert??
RS _________________ If it doesn't SCARE you a bit it's to slow..
Proff nettsie? www.gnistdesign.no Max power? www.pfracing.se www.naturogmotor.no |
|
| Til Toppen |
|
| Søn Des 21, 2008 12:03 |
Tittel: Møte i hovedstaden!! |
Norway
|
|
|
|
Meget bra gutter !!!
Ikke vært på nett på en stund, leste nettopp siste nytt hos natur og motor.
Jeg er imponert! Dere har faktisk vært inne i maktens korridorer og fått legge frem vårt syn for de som sitter nært toppen!!
Jeg håper mange andre også legger merke til hva som faktis skjer her, dette synes jeg er stort. Natur og Motor kan ikke lenger anklages for å være uten mulighet til å påvirke! At dere kunne legge frem dokumentert "humbug" fra DN som var nytt for dem er kjempebra!!
Stor takk til dere. Jeg vil garantert fornye mitt medlemskap for både meg selv og fruen, tror jeg melder inn bikkja også. Vell anvendte penger ser jeg.
Vil oppfordre alle som leser dette til å gå innom Natur og Motor, lese hva de har utført siste 2 år og tenke hardt på disponeringen av neste hundrelapp!! Selv i disse krisetider er det ikke mere enn et nummer av SN og 1 tennplugg! Bli medlem.
Mvh. Rune S. _________________ If it doesn't SCARE you a bit it's to slow..
Proff nettsie? www.gnistdesign.no Max power? www.pfracing.se www.naturogmotor.no |
|
| Til Toppen |
|
| Man Jan 12, 2009 05:20 |
Tittel: Aftenposten |
pelleparafin
Ble Medlem: 30 Jan 2008 Innlegg: 9
|
|
| Til Toppen |
|
| Man Jan 12, 2009 15:00 |
El Gringo

|
|
|
|
En ganske grei artikkel.
Hold hodet kaldt og vær saklig i debatten.
Først tenke, så tenke, så skrive, så lese gjennom og tenke, så trykk "send". _________________ Renegade 800X
GTX 550f |
|
| Til Toppen |
|
| Man Jan 12, 2009 17:58 |
Norway
|
|
| Til Toppen |
|
| Man Jan 12, 2009 21:22 |
goofey

|
|
|
|
Er ikke satt dato dessverre. Skulle jo egentlig vært behandlet før jul 2007, ifølge DN....
AP tror og mener før sommeren. |
|
| Til Toppen |
|
Vis Forrige Tema
Vis Neste Tema
|
Du kan starte nye temaer i dette forumet Du kan svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|