Foreslår forbud mot all scooterbruk

Dette forumet er stengt, du kan ikke starte nye, svare på eller endre temaer Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar scooternorge.no Forum Hovedsiden | Nytt lovforslag Gå til side Forrige  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Neste   Side 21 av 22

Man Mai 12, 2008 15:38 InnleggTittel:
crazymm

Ble Medlem: 27 Mar 2008

Svar med Sitat

[quote="trymiak"]D e nå jaggu ingen tvil om at den siste idioten ikke e født!

Er jo ganske tydelig at det er en god del yngre folk her inne på tråden!
Vi har vel alle hørt uttrykket rebelsk ungdom! Og vi har vel alle vært unge engang, men det skulle helt klart vært litt restriksjoner på denne tråden! Her finner scootermotstanderne en god del materiale de kan bruke i sitt arbeid på å få bort scooteren for godt!!

Vær så snill å behersk dere frem til denne saken er avgjort.[/quote/]

jaja. ung og ung vil eg no ikke si eg e ivertfall. idiot? tja det kan diskuteres. rebell?? så absolutt Twisted Evil

men kor voksent e den komentarn din om yamaha da Question
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Tir Mai 13, 2008 09:49 InnleggTittel:
neivelda

Ble Medlem: 25 Des 2006

Svar med Sitat

Nå må vi alle jobbe for å støtte den gode jobbe som Natur og Motor gjør og ikke provosere unødig. Absolutt alt av uheldige episoder blir blåst opp av motstanderne.
En annen ting som er viktig selv om det begynner å bli sent er å tenke gjennom hvor en er medlemmer.
Jeg har meldt meg ut av Bondelaget (selv om jeg faktisk er bonde), Jeger og Fisk (selv om jeg er jeger og den lokale jeger og fisk står for mye positivt bl.annet ved drift av mange hytter) og jeg har sendt inn mitt jegerprøveinstruktørbevis til DN med beskjed om at jeg ikke vil være med å støtte hverken DN eller Jeger og fisk når de viser slike holdninger til distriktene og naturen vår.
DNT har jeg aldri vært medlem av.
Hvis hele scooterfolket har gjort det samme ville det garantert blitt lagt merke til i disse organisasjonene.
Så tenk nå gjennom dette Idea

Lør Mai 24, 2008 09:58 InnleggTittel:
JayTe

Ble Medlem: 15 Nov 2006

Svar med Sitat

Er kampen vunnet??

www.naturogmotor.no/Sistenytt.html
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Lør Mai 24, 2008 23:46 InnleggTittel:
crazymm

Svar med Sitat

høres lovandes ut. men ta no ikke seiern på forskudd. e nokk mye spill for galleriet.
Til Toppen

Søn Mai 25, 2008 06:58 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

Vi tar ikke seieren på forskudd, vær trygg på det. Hun har jo uttalt seg før, men denne gangen presiserer hun at hun uttaler seg som nestleder i AP, og det er første gang hun presiserer at det må gjelde hele landet. Vi har derfor grunn til å tro at AP nå har behandlet dette internt (selv om ingen vil bekrefte det), slik som SP gjorde tidligere i vinter.
Til Toppen

Tor Mai 29, 2008 15:41 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

Og DN gir seg aldri:
http://www.naturogmotor.no/Sistenytt.html
og
http://motomedia.k2.no/article.jsp?id=116
Til Toppen

Man Jun 23, 2008 22:34 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

Dette ser lovende ut!!

http://www.ostlendingen.no/article/20080621/NYHETER04/830748503
Til Toppen

Tir Jun 24, 2008 14:34 InnleggTittel:
Nomi

Ble Medlem: 21 Des 2007

Svar med Sitat

Vil være svært tilbakeholden med å slippe jubelen løs ennå, såvidt jeg har skjønt er det 'miljøverndepartementet' som skal sende lovforslaget over til 'stortinget' , og miljøverndepartementet er ene og alene styrt av SV (de har også miljøvernministeren). Dette gir ikke akkurat gode odds i denne saken, tviler meget sterkt på at miljøverndepartementet og miljøvernministeren vil la det skje noe oppmykning av lovverket så lenge de har 'makten' der de er i dag.
Har som scooterbruker i snart 30 år fulgt debatten her i landet - og jeg må si at jeg ikke er veldig optimist.

Men det er lov å håpe.......
Til Toppen

Tir Jun 24, 2008 17:05 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

Nomi skrev:
Vil være svært tilbakeholden med å slippe jubelen løs ennå, såvidt jeg har skjønt er det 'miljøverndepartementet' som skal sende lovforslaget over til 'stortinget' , og miljøverndepartementet er ene og alene styrt av SV (de har også miljøvernministeren). Dette gir ikke akkurat gode odds i denne saken, tviler meget sterkt på at miljøverndepartementet og miljøvernministeren vil la det skje noe oppmykning av lovverket så lenge de har 'makten' der de er i dag.
Har som scooterbruker i snart 30 år fulgt debatten her i landet - og jeg må si at jeg ikke er veldig optimist.

Men det er lov å håpe.......

Ja, det er Miljøverndepartementet (MD) som oversender lovforslaget først til Energi og Miljøkomiteen (EMK), så til Stortinget. At SV styrer MD har ikke så stor innvirkning på det endelige resultatet. Makten ligger i Stortinget, ikke i MD. Ifølge Direktoratet for Naturforvaltning, har de laget forslaget akkurat sånn MD vil ha det. Hvis det finnes fnugg av sannhet i det, skulle behandlingen i MD vært en ren proformabehandling og oversendt EMK for lengst. MD har nå brukt flere måneder på denne behandlingen. Dette tyder på at det her tas grep. SV`s regjeringskompanjonger, AP og SP, har begge uttalt seg betydelig i vår rettning, og jeg tror at det for en SP politiker blir vanskelig å se distriktsvelgerne i øynene hvis loven havner på DN-nivå. Når også både Høyre og FRP går inn for løyper, skal det bli meget vanskelig for SV å få gjennomslag for en strengere lov enn i dag.

Mulig jeg er ukuelig optimist, men jeg er ganske sikker på at dette går i riktig rettning. Det som gir grobunn for denne optimismen er at EMK har startet sin behandling av dette, og dette opp mot plan og byggningsloven. I DN sitt forslag, er den såkallte motorferdselsplanen fullstendig bortkastet, men hvis kommunene får muligheten til å regulere inn løyper, er plan og bygg. et godt redskap!

Mvh
John Tore Syrstad
Til Toppen

Tir Jun 24, 2008 21:16 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

JayTe skrev:
Dette ser lovende ut!!

http://www.ostlendingen.no/article/20080621/NYHETER04/830748503

Artikkelen er ikke det den ser ut til å være. Det er i forbindelse med arbeidet med Plan og Byggningsloven motorferdsel kommenteres, IKKE i arbeidet med Motorferdselloven som det står i begynnelsen av artikelen.
Til Toppen

Man Aug 25, 2008 16:21 InnleggTittel: Nordlys mandag 25 august
Norway

Ble Medlem: 07 Feb 2008

Svar med Sitat

Slå opp på side 3.

"Hvorfor jeg ikke vil bo i Nord-Norge"

Artikkel som viser hvor mye av bremsen for friere bruk av motorisert ferdsel ligger.

Oslomann skriver om hvor flott det er her nordpå en gang i året!

Sitat:
"Jeg vil sette meg på flyet tilbake til Oslo, tenke fram mot neste tur, og drømme om det neste fjellet der jeg vil tegne min signatur i form av lange og korte svinger i nordnorsk puddersnø".

Ære være forfatteren som lovpriser vår nordnorske natur og velkommen skal du være! Jeg må pressisere at det ikke fremkommer med et ord at personen er imot skuterkjøring.

MEN!
Desverre rimer ordlyden i artikkelen altfor godt med bruksmønsteret som mange skutermotstandere har.

Vi er, stort sett, en nasjon med påskekyllinger. Når sola har kommet tilbake her nord og midtvinterskulda har sluppet taket, DA! Da finner vi alle frem ski og strømper, smører med grønt, blått og lilla i flere lag før vi tasser ut i fjellheimen og fortærer de obligatoriske appalsinene og noen kvikk-lunsj.

I snitt er det dette fjellheimen skal forbeholdes. Selv om mange nordmenn med rette kan arrestere meg med sine utallige turer i fjellet, så kjenner jeg normen i samfunnet der jeg lever!
Tatt i betraktning det store snødekte arealet som kommer tilbake hvert år, så blir det en rimelig rå utdeling av kvadratkilometer...
Snakker ikke SV om å dele godene?? Question

RS

Proff nettsie? www.gnistdesign.no Max power? www.pfracing.se www.naturogmotor.no
Til Toppen

Man Aug 25, 2008 20:48 InnleggTittel:
Powerslave

Ble Medlem: 22 Nov 2006

Svar med Sitat

Ja, jeg leste også denne artikkelen.
Fikk den samme følelsen som du Rune (Norway)

Han nevnte ikke motorferdsel med ett eneste ord, men greia var på en måte fokusert om det romantiske og uberørte troms.....
Ensomt og sporløst så langt øyet kan se.

Lør Sep 06, 2008 01:39 InnleggTittel:
jhehenri

Ble Medlem: 27 Mar 2007

Svar med Sitat

Sjekk denne!
http://www.itromso.no/nyheter/article180263.ece

"..jeg tror ikke det finnes superlativer for hvor god reklame dette programmet er for landsdelen" sier Svein Erik Setermo i Visit Tromsø.

Og på et av de første bildene av Joanna har hun scooterhjelmen på Smile
Og så raser hun avgårde på en Dragon, tro om noen fortalte henne at det nesten regnes som den verst tenkelige kriminalitet her i landet? :p
Til Toppen

Søn Sep 28, 2008 14:37 InnleggTittel:
kaillen

Ble Medlem: 11 Jan 2007

Svar med Sitat

Hallo alle.
Det er lenge siden jeg har vært her inne nå, og må si at enkelte må begynne å bruke hodet nå.
Får kommunene råderetten over løypene, så er det jo opp til oss velgere hvem som skal styre i kommunen.
La Natur og Motor få gjøre den jobben vi har satt de til, så blir nok alle på sikt fornøyd, også de som ikke har løypenett pr idag. Det er lettere å bearbeide kommunepolitikerne enn å snu enkeltes tankegang og iver hos fylkesmannen. Kommuner som ikke har løyper pr idag vil lettere få det NÅR kommunene selv skal bestemme. Slutt å torpedere det arbeidet som blir gjort for scooterbrukerne, med tåpelige utalelser.
Til Toppen

Man Sep 29, 2008 20:51 InnleggTittel: Den viktige kampen begynner nå
JayTe

Svar med Sitat

Om kun få dager begynner regjeringen og miljøverndepartementet behandlingen av lovforlaget fra DN. Vi går en utrolig spennede høst i møte. Vi er klare for å trå til, men vi trenger fortsatt all hjelp og støtte vi kan fra dere der ute. VI SKAL KLARE DETTE, DET ER NÅ VI KAN TA NATUREN TILBAKE!!!
Til Toppen

Ons Okt 08, 2008 18:20 InnleggTittel:
EdgePower
Moderator

Ble Medlem: 25 Feb 2007

Svar med Sitat

Kapittel 4. Bestemmelser om motorkjøretøyer

§ 21. (særskilte regler for Finnmark og Nord-Troms)
For Finnmark og kommunene Kvænangen, Kåfjord, Lyngen,
Nordreisa, Skjervøy og Storfjord i Nord-Troms kan departementet
ved forskrift gi utfyllende bestemmelser for bruk av
motorkjøretøy i utmark og på islagte vassdrag.
DN mener at utviklingen når det gjelder bruken av motorferdsel
i utmark og vassdrag i Finnmark og Nord-Troms må snus.
Omfanget av motorisert ferdsel i utmark i disse områdene er nå
så stort at det har store skadevirkning både for naturen og andre
brukere av naturen. Det totale omfanget av motorisert ferdsel
må derfor reduseres og forstyrrelsene må begrenses til færre
områder og berøre mindre areal. DN ser det imidlertid som urealistisk
å inndra mulighetene for tur- og fritidskjøring på barmark
i Finnmark og med snøskuter i Finnmark og Nord-Troms
med umiddelbar virkning i forbindelse med lovendringen.
Forholdene i Finnmark skiller seg også fra resten av landet, noe
som gjør det vanskelig å regulere motorferdsel i utmark og vassdrag
i Finnmark på samme måte som for resten av landet. DN
foreslår derfor at det gis særskilte regler for bruk av motorkjøretøyer
for denne delen av landet i egen forskrift. Før løypenettet
og eventuelle andre tiltak for Finnmark og Nord-Troms
vurderes konkret, bør alle offentlige organer, grunneiere, brukere
og andre interessegrupper involveres. Det bør i regi av
fylkesmennene og fylkeskommunene settes i gang planprosesser
med sikte på å redusere omfanget av og skadevirkningene
fra motorisert ferdsel i utmark i Finnmark og Nord-Troms. Se
DNs forslag til forskrift for Finnmark og Nord-Troms § 7.

§ 7. (prosess for avvikling av snøskuterløyper og
barmarkstraseer)

Departementet kan, på bakgrunn av formålsparagrafen i
motorferdselloven1, sette i gang en planprosess med medvirkning
fra de involverte parter, med sikte på å avvikle og omregulere
eksisterende løyper og traseer, for å oppnå ytterligere
begrensinger i ferdselen med motorkjøretøy.
1. Lov x.x.200x nr. .x om motorferdsel i utmark og vassdrag.
DN mener at utviklingen i Finnmark og Nord-Troms må snus.
Direktoratet ser det imidlertid som urealistisk å inndra mulighetene
for tur- og fritidskjøring på barmark i Finnmark, og med
snøskuter i Finnmark og Nord-Troms med umiddelbar virkning
i forbindelse med den foreslåtte lovendringen. Før reduksjon i
løypenettet vurderes konkret, bør derfor offentlige organer,
grunneiere og brukere drøfte saken, og deretter sette i verk tiltak
som snur den uheldige utviklingen. Dersom dette ikke lykkes,
og skadene på naturen fortsatt tiltar i omfang, må inndragelse av
løypene og andre aktuelle tiltak vurderes.

Lovforslaget ble gitt denne formålsparagrafen:
§ 1 (formål) :

Formålet med denne lov er ut fra et samfunnsmessig helhetssyn
å regulere motorferdselen i utmark og vassdrag med sikte
på å verne om naturmiljøet og fremme trivselen.

Det her betyr altså at Finnmark og deler av Troms vil være unntatt den nye regelen en stund men må regne med å miste deler eller tilslutt hele deler av løype nett? (Hvertfall det dem vil egentlig?)
Noen kloke hoder som skjønner det slik som meg? Holder på å skrive en oppgave om det her greian...

Like personlig ikke at man ser på barmarksløyper og scooterløyper likt. Burde vært et mer tydelig skille mellom de to.

Ski-doo Mxz 600 XRS 2007
Masse utstyr Smile

X:
- Ski-doo Summit 550f 2005
- Polaris edge 340 2004

"- If you have to be somewhere Monday morning, shouldn´t you be thinking about a Tekvest?"
Til Toppen

Ons Okt 08, 2008 18:31 InnleggTittel:
crazymm

Svar med Sitat

ja.kor du har henta det der?? e det nytt/gammelt stoff??
meine og att dem burde skille barmarkskjøring og scooterkjøring. e to heilt forskjellige ting med tanke på skader i natur. men ska dem nekte folk å kjøre med atv,traktor ol. må dem og nekte folk å sykle i naturen. og slutte med merka turløyper. ser like jævlig ut uansett om det e folk som går eller kjøre så lenge det bli på samme plass heile tida. mens der det bli kjørt på sny så vises det ingating når snyen e borte. noen andre som har hørt kordan det går med saken Question Question
Til Toppen

Ons Okt 08, 2008 18:52 InnleggTittel:
EdgePower
Moderator

Svar med Sitat

Hentet fra:
DN Rapport 2007-3
Forslag til nytt regelverk for
motorferdsel i utmark og vassdrag
Høringsdokument-
Altså forsalget til ny lov.
Sitat:

Det her betyr altså at Finnmark og deler av Troms vil være unntatt den nye regelen en stund men må regne med å miste deler eller tilslutt hele deler av løype nett? (Hvertfall det dem vil egentlig?)
Noen kloke hoder som skjønner det slik som meg? Holder på å skrive en oppgave om det her greian...

Hjelp ønskes Rolling Eyes

Ski-doo Mxz 600 XRS 2007
Masse utstyr Smile

X:
- Polaris edge 340 2004

"- If you have to be somewhere Monday morning, shouldn´t you be thinking about a Tekvest?"
Til Toppen

Ons Okt 08, 2008 23:20 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

Helt riktig! I DN`s første innstilling sto det at det SKULLE startes en prosess for å redusere og til slutt helt nedlegge alle løyper i Nord-Troms og Finnmark. De har senere moderert teksten til å avvikle og omregulere de løyper som fantes pr 1.juli 2007. Skulle du lure på noe, send meg en mail på jts@naturogmotor.no

Og dette er gammelt stoff, dvs det er dette forslaget fra DN Miljøverndepartementet sitter å behandler nå.
Til Toppen

Ons Okt 08, 2008 23:46 InnleggTittel:
EdgePower
Moderator

Svar med Sitat

Tusen takk! Smile
Kan hende jeg gjør det du Wink

Ski-doo Mxz 600 XRS 2007
Masse utstyr Smile

X:
- Polaris edge 340 2004

Til Toppen

Ons Okt 15, 2008 09:47 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

Lovbehandlingen utsatt, nok en gang!!! Nok en gang er det forsinkelser i lovbehandlingen, og kilder i regjeringen sier det ikke vil bli behandlet i år. Nå begynner hele denne saken å bli en farse. DN`s hastverk var fordi loven skulle behandles i vår. I følge DN skulle det være en smal sak å få dette gjennom stortinget, de hadde jo gjort dette på oppdrag fra regjeringen. Nok en gang kommer løgnene til DN frem i dagens lys!!!!
Til Toppen

Ons Okt 15, 2008 13:44 InnleggTittel:
cilius66

Ble Medlem: 18 Feb 2007

Svar med Sitat

JayTe skrev:
Lovbehandlingen utsatt, nok en gang!!! Nok en gang er det forsinkelser i lovbehandlingen, og kilder i regjeringen sier det ikke vil bli behandlet i år. Nå begynner hele denne saken å bli en farse. DN`s hastverk var fordi loven skulle behandles i vår. I følge DN skulle det være en smal sak å få dette gjennom stortinget, de hadde jo gjort dette på oppdrag fra regjeringen. Nok en gang kommer løgnene til DN frem i dagens lys!!!!

Det viser at du å dine menn(kvinner) gjør en god jobb:)

Ons Okt 15, 2008 15:29 InnleggTittel:
Allright

Ble Medlem: 22 Nov 2006

Svar med Sitat

Stå på ! Vi må aldri gi opp !
1990 Yamaha Phazer
1989 Toyota Hiace 2.4D
1987 Suzuki Zl50 Chopper
1985 Yamha ET340 Mønster edition
Til Toppen

Ons Okt 15, 2008 15:40 InnleggTittel:
neivelda

Ble Medlem: 25 Des 2006

Svar med Sitat

Alle som hørte på radioen idag burde legge merke til at miljøaktivistene tar alle medlemmene til f.eks Norges Bondelag, Jeger og fisk osv til inntekt for sin sak mot Natur og Motor.

Så jeg ber alle om å vurdere hvilke organisasjoner de er medlem i! Jeg har selv meldt meg ut av ovennevnte organisasjoner.

Tor Okt 16, 2008 19:51 InnleggTittel:
El Gringo

Ble Medlem: 16 Mar 2007

Svar med Sitat

NJFF´s samrøre med nevnte organisasjoner i saken om motorferdsel i utmark var hovedgrunnen til at jeg meldte meg ut skriflig for endel måneder siden.
Husk å skrive en saklig mail eller et brev om grunnen til utmeldelsen.
Vi er ikke tjent med å være useriøse og usaklige.
Mailadressen er njff@njff.org
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post

Man Nov 03, 2008 23:01 InnleggTittel:
kaillen

Ble Medlem: 11 Jan 2007

Svar med Sitat

For meg virker det som om regjeringen trenerer dette. Jeg stiller spørsmålet: Hva ligger i såfall bak dette? Er det naturvernforbundet som driver lobby virksomhet? Er vi iferd med å tape denne saken også? Eller er dette bevist fra regjeringen med henblikk på valget i 2009. Kansje lovforslaget fra DN blir tvingt igjennom hvis de rød/grønne blir gjenvalgt. Jeg frykter for dette. Så lenge dette ikke blir behandlet, så vil ikke dette være en årsak til at de vil miste stemmer ved valget 2009.
Stemmene fra scooterfolket kan være med på å felle nåværende regjering.
Hva gjør N&M med denne treneringen?
Legges det press på regjeringen ang lovforslaget?
Til Toppen

Tir Nov 04, 2008 01:58 InnleggTittel:
lite

Ble Medlem: 24 Mar 2008

Svar med Sitat

neivelda skrev:
Alle som hørte på radioen idag burde legge merke til at miljøaktivistene tar alle medlemmene til f.eks Norges Bondelag, Jeger og fisk osv til inntekt for sin sak mot Natur og Motor.

Så jeg ber alle om å vurdere hvilke organisasjoner de er medlem i! Jeg har selv meldt meg ut av ovennevnte organisasjoner.

Er det virkelig tilfelle at norges jeger og fisk støtter dette forslaget slik at vi som er medlemmer blir telt med? høres litt rart ut, men jeg melder meg ut hvis det er tilfelle... noen linker med info om dette?
%Subaru Impreza 2.0 RX/GL[mye rart]
%Yamaha FZ6 2007 [mods kommer]
Til Toppen

Tir Nov 04, 2008 03:30 InnleggTittel:
El Gringo

Ble Medlem: 16 Mar 2007

Svar med Sitat

lite skrev:
neivelda skrev:

Er det virkelig tilfelle at norges jeger og fisk støtter dette forslaget slik at vi som er medlemmer blir telt med? høres litt rart ut, men jeg melder meg ut hvis det er tilfelle... noen linker med info om dette?

Her er det i klartekst:
http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/nyhet?element_id=1035024&displaypage=TRUE

http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/662995.PDF

http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/662997.DOC

Du melder deg ut ved å sende en saklig mail til njff@njff.org
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post

Tir Nov 04, 2008 08:25 InnleggTittel:
JayTe

Svar med Sitat

kaillen skrev:
For meg virker det som om regjeringen trenerer dette. Jeg stiller spørsmålet: Hva ligger i såfall bak dette? Er det naturvernforbundet som driver lobby virksomhet? Er vi iferd med å tape denne saken også? Eller er dette bevist fra regjeringen med henblikk på valget i 2009. Kansje lovforslaget fra DN blir tvingt igjennom hvis de rød/grønne blir gjenvalgt. Jeg frykter for dette. Så lenge dette ikke blir behandlet, så vil ikke dette være en årsak til at de vil miste stemmer ved valget 2009.
Stemmene fra scooterfolket kan være med på å felle nåværende regjering.
Hva gjør N&M med denne treneringen?
Legges det press på regjeringen ang lovforslaget?

Vi oppfatter ikke dette som trenering. Vår oppfattning er at det tar sånn tid fordi lovforslaget faktisk er så langt unna å bli vedtatt, at de må ha tid til å gjøre store endringer i det. De aller fleste saker, går gjennom regjering og storting med bare små justeringer. Her har DN klart det kunststykke å være såpass langt unna, at Miljøverndepartementet (MD) må gjøre store endringer. Vi forstår det sånn at regjeringen har vært usikker på hva de skal gjøre, sende det tilbake til DN, forkaste hele saken, eller lage sitt eget forslag. Nå ser det ut til at de har landet på det siste, men også dette ser problematisk ut for regjeringen, det er store grunnleggende forskjeller. Det vi dog vet, er at AP har sagt til SV at et forslag fra MD må være spiselig for alle.
Ja, Naturvernforbundet driver lobbyvirksomhet, Turistforeningen og Natur og Ungdom gjør det, Snøfor gjør det og vi gjør det. Vi kjemper her mot store organisasjoner med et stort apparat og store økonomiske ressurser. Når de kan reise rundt å møte politikere, må vi gjøre det pr mail og telefon, vi har vanlige jobber på dagtid og må kontakte de på kveldstid. Dette er for oss problematisk. Men vi opplever at vi møter stor forståelse for våre argumenter, vi vet vi har blitt lagt merke til helt til topps i regjeringen, og de vi møter og snakker med, har stor respekt for det vi har gjort og gjør.
Til Toppen

Tir Nov 04, 2008 15:07 InnleggTittel:
lite

Ble Medlem: 24 Mar 2008

Svar med Sitat

El Gringo skrev:
lite skrev:
neivelda skrev:

Her er det i klartekst:
http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/nyhet?element_id=1035024&displaypage=TRUE

http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/662995.PDF

http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/662997.DOC

Du melder deg ut ved å sende en saklig mail til njff@njff.org

Takker for svaret.
Melder meg ut/tar nå avstand fra samtlige av disse organisasjonene.
Blir også medlem av naturogmotor snart
%Subaru Impreza 2.0 RX/GL[mye rart]
%Yamaha FZ6 2007 [mods kommer]
Til Toppen

Dette forumet er stengt, du kan ikke starte nye, svare på eller endre temaer Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar scooternorge.no Forum Hovedsiden | Nytt lovforslag
Vis Forrige Tema
Vis Neste Tema
Vis Innlegg fra:   

Du kan starte nye temaer i dette forumet
Du kan svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet